UK Pet Forums Forum banner

Maine Coon katten - binnen of buiten??

Tags
maine coon
13K views 11 replies 9 participants last post by  NYLONHEAD  
#1 ·
Hallo allemaal. Ik vroeg me gewoon af of er Maine Coon-eigenaren zijn die hun kat buiten laten of ze binnen houden? Ik begrijp dat velen om verschillende redenen als huiskatten worden gehouden. We moeten nog een kat krijgen, we houden van het ras, maar mijn partner en ik kunnen het niet eens worden over de vraag of hij wel of niet naar buiten mag. Hij vindt het wreed om een kat binnen te houden, terwijl ik me zorgen zou maken om hem als hij buiten is. Wat doen jullie?

#3 ·
Als je een tuin hebt, kun je die idealiter katveilig maken.

Ik zou bang zijn om hem naar buiten te laten, voor het geval hij gestolen wordt, of een van de andere vreselijke dingen die met buitenkatten gebeuren.
Ik ben het eens! We wonen in een veilige omgeving die semi-landelijk is, maar katten zwerven natuurlijk rond en hij zou toch op een minder veilige plek terecht kunnen komen. Ik wilde de tuin ook katveilig maken, maar mijn partner is niet aan boord. Ik denk dat als we het niet eens kunnen worden, we het idee moeten opofferen! X

#4 ·
De fokker, als het een fatsoenlijke fokker is, zal erop staan dat de kat alleen binnenshuis wordt gehouden. Het plaatsen van een kattenren is echter een geweldig compromis dat weinig fokkers zullen weigeren, aangezien de meesten zelf kattenbescherming of een kattenren zullen hebben. Je kunt er zelf een bouwen of een professioneel gebouwde kopen.

Maar zoals je zegt, als jij en je partner het niet eens kunnen worden over deze factor van het bezit van een kat, is het helaas waarschijnlijk geen haalbaar idee.

#5 ·
Wat mij betreft is het van geen belang of een kat een specifiek ras is of een gewone kat. Geen enkele kat mag vrij rondlopen, het is gewoon niet veilig en het is ook niet eerlijk om een huisdier toe te staan op het terrein van andere mensen te komen, want niet iedereen houdt van katten.
Al mijn katten zijn alleen binnenshuis geweest, hoewel mijn nu 13 jaar oude Ragdoll een ren in de tuin heeft die via een tunnel vanuit het huis toegankelijk is.
Alle andere katten waren gewone katten en waren perfect gelukkig als binnenkatten, alleen Bumble, die een semi-wilde zwerver was, had enige vrijheid buitenshuis, maar hij was gelukkig genoeg om dicht bij huis te blijven, aangezien hij een tijdje in een schuur had gewoond voordat hij er kon intrekken.

#6 ·
Ik heb 2 Maine Coons, de jongste is 8 maanden oud en beide zijn binnenkatten. Het plan is om een kattenren te krijgen zodat ze wat tijd buiten kunnen doorbrengen. Mijn tuin katvriendelijk maken zou lastig zijn, want hoewel mijn tuin ommuurd is, is er ook een poort en een paar bijgebouwen en bomen. Mijn oudere kat genoot van een katvriendelijke tuin in haar vorige huis, maar ze lijkt er niet eens door gestoord te worden om binnen te zijn en probeert niet naar buiten te gaan. Maar ik wil dat ze wat frisse lucht en zonneschijn hebben.

#7 ·
Dit is wat ik denk.
Ongeacht het ras, ik geloof dat er gewoon te veel gevaren zijn voor katten die zonder toezicht mogen rondlopen, met een verhoogd risico om gestolen te worden naarmate het ras duurder is, om nog maar te zwijgen van het feit dat ze gewond kunnen raken of vergiftigd kunnen worden door de kattenhatende broederschap. Niet iedereen waardeert het als de huisdieren van anderen in de tuinen komen, dus speel het veilig door katten binnen te houden of te beperken tot de eigen eigendomsgrenzen en door nooit iemands huisdierbezit aan anderen op te leggen.

We hebben twee BSH's die alleen binnen zijn en ze zijn perfect gelukkig. Logischerwijs zijn ze van nature vasthoudend en zouden ze gemakkelijk kunnen ontsnappen als ze dat zouden willen, maar proberen het nooit, zelfs niet tijdens onze regelmatige bezoeken aan onze caravan. We verzoeken het lot natuurlijk niet, maar aangezien ze ons bijna omverwerpen om in de reserve-/opslagruimte te komen waar ze niet in mogen als we de deur maar openen, dan zegt de logica dat ze gemakkelijk uit huis zouden kunnen ontsnappen als ze dat echt zouden willen.

Ze hebben toegang tot een kattenren, maar slechts één van hen gebruikt het, terwijl de ander gewoon niet geïnteresseerd is. De sleutel tot gezonde en tevreden binnenkatten is veel interactie en een behoorlijk stevig spel om ze te stimuleren.
Een kattenren of katveilige tuin of terras is een extra bonus, maar niet essentieel, maar tijd vrijmaken voor binnenkatten is essentieel.

#9 · (Edited)
Het is niet zoals jaren geleden, toen katten en honden vrij mochten rondlopen. De dingen zijn veranderd, afgezien van de wetgeving betreffende honden, maar er is tegenwoordig veel te veel verkeer om katten te laten rondlopen. Katten verdwijnen vaak in mijn omgeving, we denken dat ze misschien worden opgegeten (blijkbaar smaken ze naar konijn), hoewel ik zou denken dat een Maine Coon zou worden gestolen om als huisdier te houden. Ik denk dat een katveilige tuin de juiste weg is 😀

#11 ·
Mijn 4 jaar oude Maine Coon, Ace, is een in Oekraïne geboren Blue Solid. Hij weegt momenteel 15 lbs, van neus tot staart is hij 44 inch lang. Ik geef hem momenteel rauwe kip gemengd met Temptations Pate en jus. Ik heb hem pas twee keer zonder riem onder toezicht buiten laten lopen, maar hij scharrelt een paar minuten rond en gaat dan naar de deur om weer naar binnen te worden gelaten. Ik heb mijn buitenterras dat verbonden is met mijn stacaravan aangepast en het afgesloten met kippengaas en een kattenboom. Hij houdt ervan om gewoon buiten te zitten en naar de vogels te kijken. Af en toe komt er een verdwaalde vogel binnen, dan begint de jacht!
Image

#12 ·
Mijn 4 jaar oude Maine Coon, Ace, is een in Oekraïne geboren Blue Solid. Hij weegt momenteel 15 lbs van neus tot staart is hij 44 inch lang. Ik geef hem momenteel rauwe kip gemengd met Temptations Pate en Gravy. Ik heb hem pas twee keer zonder riem onder toezicht buiten laten komen, maar hij loopt een paar minuten rond en gaat dan naar de deur om weer naar binnen te worden gelaten. Ik heb mijn buitenterras dat verbonden is met mijn stacaravan aangepast en het afgesloten met kippengaas en een kattenboom. Hij houdt ervan om gewoon buiten te zitten en naar de vogels te kijken. Af en toe komt er een verdwaalde vogel binnen, dan is het doden begonnen! View attachment 611152
De zwarte kat buiten de vliegendeur is mijn andere monster, Cash, hij is een Bombay Black Mini Panther, met een gewicht van 20 lbs